2009년 5월 2일 토요일

돼지 인플렌자

요즘 제가 머리가 많이 아파요. 그리고 밤에 잠은 잘 수 없어요. 지난 주에 돼지 인플루엔자 멕시코에서 발생했어요. 지금 질병은 미국에 있어요. 이 뉴스는 매일 텔레비전을 방송되고 있어요

제 학생들이 매우 긴장해요. 많은 사람이 봄방학 멕시코에 갔어요. 지금 모두가 아플 수 있다고 믿고 있어요….물론이죠!!

제가 제 학생에게 말했어요, “야, 아프지 않아. 여러분은 아프지 않아!” 지금 머리가 많이 아파요…와! 정말?
아마도 돼지들은 매우 화가나요!..나무 나빠요…저는 삼겹살을 진짜 좋아해요. 어떻게요?

These days I have terrible headaches. I can not fall asleep at night. Last week it happened that the swine flu was in Mexico. Now the disease is in the US. This news is being broadcasted on the television every day.

My students are really nervous. Many people went to Mexico for spring break. Now, everyone thinks they could be sick…..of course!

I tell my students “HEY, you are not sick. You guys are not sick!!!” and now I have a headache… wow really? (sarcastically)

Maybe the pigs are angry…too bad, I really like samgyeopsal! What to do?

댓글 없음:

댓글 쓰기